4 Haziran 2014 Çarşamba

*Pembe Kurdele*

Selamm!!

Bugün sizlere biraz daha farklı bir konudan bahsetmek istiyorum. Aslında bu konunun her bayan tarafından dikkate alınması ve özen gösterilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bayanlara hitap eden bir blogger olarak da bu konu hakkında ufak da olsa bir bilgilendirme yapmak istedim.



Bildiğimiz üzere meme kanseri ülkemizde ve dünyada sıklıkla görülmeye başlayan bir rahatsızlık haline geldi. Erken teşhis ve tedavi ile neler olabileceğini hepimiz az çok biliyoruz. Bu yüzden her zaman düzenli olarak -yaşımız kaç olursa olsun- kendi kendimizi elle muayene etmeli ve olağan dışı bir durum gördüğümüzde bir hekime başvurmalıyız.

Ben de bu durumdan 2 sene kadar önce aile hekimliğine gittiğimde doktorum sayesinde haberdar oldum. O zamana kadar belki genç olduğumdan aklıma gelmemiş ve hiç muayene olmamıştım. Doktorum bahsedince yapmaya karar verdim. Ufak bir kitle olduğunu fark edip hemen doktora başvurdum. Şükürler olsun ki herşey temiz ve normaldi. Ufak bir operasyonla her şey halloldu.

Aslında söylemek istediğim yaşımız ne olursa olsun dikkat etmeli ve işimizi şansa bırakmamalıyız. Çoğu yerde bulabileceğiniz kendi kendine meme muayene yöntemlerini sizinle paylaşmak istiyorum. Resimlere daha detaylı bakmak için lütfen üzerine tıklayın :)



  • 40 yaş altı kadınlar: Yirmi yaş üzerindeki kadınlar, her ay adetin bitiminden 5-7. günlerinde kendi kendilerini muayene etmelidirler. Bu muayene sırasında meme dokusunda farklılık olup olmadığı araştırılır. Eğer bir değişiklik tespit edilirse derhal bir hekime başvurulmalıdır. Ultrason çekimi ile tetkiklere başlanır.Bir değişiklik saptanmasa bile, üç yılda bir kez hekim tarafından muayene edilmelidirler.
  • 40 yaş ve üzeri kadınlar: Kırk yaşına gelen kadınların, kendi yaptıkları periyodik muayeneye ek olarak her yıl bir kez hekim tarafından muayene edilmeleri gereklidir. Meme kanseri riski yüksek olan grupta ise yani kansere genetik yatkınlık,ailesinde meme kanseri varlığı,muayenede şüpheli kitle gibi durumlarda doktorun yönlendirmesi ile her yıl veya iki yıl ara ile mamografi çekimleri gereklidir.
  • Elli yaşından sonra, kadınlar kendilerinin periyodik muayenelerine ve her yıl bir defa hekim muayenesine devam etmeli ve mamografiyi her yıl çektirmelidir.

Bilinçli olmak aslında her şeyin başında geliyor. Kendimize iyi bakmalı, stresten mümkün olduğunca uzak durmaya çalışmalı aslında ne kadar mümkün olmasa da :)

Hepinize sağlıklı ve güzel günler diliyorum :)

Suna:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder